Äntligen en förklaring.

Blev idag uppringd av iss, en kvinna som har hand om löner och annat.
Fick förklaringen om vad det är för skillnad på beting och timlön.
Beting= en klumpsumma som de räknar ut beroende på hur många
timmar du jobbar, är lite lika som ackord.

Timlön= är uträknat/ timme och viss erfarenhet.
I och med detta så får jag mindre arb.timmar för att få samma
månadslön som innan jag gick med i iss.

Tack vare detta så kommer Handelsbanken efter nyår dra in städdagar.
Det är dyrare att anlita entrepenad än ha en privat städerska.
Jag kommer antagligen att få jobba tre dagar i veckan istället för fem.

Suck!!
Vad i helskotta ska man göra?
Detta kommer inte att gynna mig om inte iss ger mig mer jobb.

Nej, nu slutar jag att skriva annars så blir jag bara mer sur.
Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Kan inte banken anställa dig som deras privata städerska om det är billigare då?

2009-12-02 @ 19:06:06
URL: http://cochise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0