Avslutning och röjning.

Då var det avslut på ridskolan och det kommer att skickas
hem ett brev om man är intresserad av att även gå nästa
termin.
Jenny har redan bestämt sig för att fortsätta, de ska få rida
utan ledare.
De första gångerna ska de ha ledare och sedan får de
vara utan.

Har fått provhoppat idag och det var kul när man har rätt
häst.
Jenny var jätteglad och hon fixade det galant med hästen
Eddie.

Jag som sprang bredvid var alldeles varm och man får verkligen
kondition av att göra det.
Kul är det och det är väl huvudsaken.

Idag sen vi kom från stallet har jag varit helt slut.
Pappa följde med upp för att kolla mail och trav, fick även några
strykningar med linnex för hans vekrygg är lite öm.
Efter han hade åkt så åt Jenny och jag och sen var det sängen som
gällde.
I cirka 3 timmar slumrade jag till, sen har jag faktiskt varit riktigt duktig
vill jag lova.

Överskåpen till kyl och frys har retat mig länge för att det är så jäkla
dammiga, men nu är det gjort och jag har även plockat undan allt
onödigt som stog framme och gjorde alla bänkar stökiga.

Jag tror att städningen hos min syster har smittat av sig hit till mig.
Det tog någon dag men nu har städviruset verkligen hittat hit...

Nej, nu ska jag ta hand om disken i maskinen och få undan den.
Ska nog rensa bland lite papper också för det är mycket som ska
in i pärmar.

Ha det Gott!!

Kommentarer
Postat av: Lena

ha ha, ja städvirus kan vara nyttigt ibland!

Själv har jag städat vardagsrummet ikväll, nu är nämligen både kökssoffan och kyl/frys-skåpet utburet därifrån.

2009-12-19 @ 23:47:01
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0