En Sammanfattning.

God kväll i stugan!

Har idag varit lite aktiv.
Först var man och jobbade vid 07.00-08.30, sen var det
kurs kl 10.00 ,vid 12-tiden när man var klar där så
gick jag till isslokalen för att kopiera lite papper.
Om man vill ha mer i lön så får man skicka in papper
på hur lång erfarenhet man har.

När jag gick hem så hade vädret slagit om till varmare
grader.
Det var -12 vid 06.30 när jag klev upp och när jag kom
hem så var det bara -8.
Det kändes på en gång när man kom ut från iss att det
slagit om.

Igår så skrev jag upp på ett papper till min chef om vad som
inte ingår i mina arb.uppgifter längre.
Han och jag hade kommit överens om det dagen innan.
Vi pratade en bra stund och vare sig hans personal eller han
är nöjd med detta.

Enligt regionbanken i Gävle så har de bestämt att det inte ska
finnas några privata städerskor längre.
Min chef kan inget göra, för de i Gävle har högre positioner
och mer att säga till om.

Även om det är dyrare med entrepenad så ska de anlitas.
Banken jag jobbar på har bestämt att efter nyår så ska
de dra in på städningen från 5 dagar i veckan till eventuellt
3 dagar i veckan, anledningen är att de inte kommer att ha
råd med mer.

Jag vet inte vad jag ska göra?!
Antingen ska jag säga upp mig, men inte förrän jag pratat med
min handläggare på arb.förmedlingen eller så ska jag bara flyta
med.

Mina städtimmar har ju blivit färre pga tim.lön och det verkar
inte som att det ska finnas fler timmar att få, fast att iss
från börja sa att de behövde folk...

Nej, nu räcker det.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilket dilemma!

2009-12-04 @ 07:31:42
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0