Kall Dag.



Så här såg man ut i morse, dels för att man var uppe länge i natt men
också när man såg -23 grader när man skulle till jobbet.

Brrrr!!
Det var väldigt kallt och det var en råkyla utan dess like.
Önskar jag ägde ett par täckbyxor en sån här gång.
I och för sig så går det bra med den långa täckjackan jag fick av mamma,
den går faktiskt ända ner till knäna.

Var upp på vinden för att ta ner min väska som Jenny ska ha för att
packa i när hon ska till sin pappa i morgon.
Det var ännu kallare där uppe än det är ute på backen och jag lovar
att det gick fort att hämta väskan.

I morgon är det sista dagen som jag städar på apoteket, vet ej hur det
kommer att bli efter nyår.
Trivdes faktiskt med att gå till apoteket, lite annorlunda att städa än det
är på banken.

Appropå det så läste jag om min pappa, hans kusin och en till i Ljusdals-
Posten igår.
De tillsammans räddade livet på en jämnårig kille som åkte genom isen
på Gunnarsbosjön för 50 år sedan.
Dom hade inte satt ïn någon bild men den har pappa själv och det var lite
kul att läsa, har klippt ut det från tidningen ska så småningom sätta in den
i min klippbok.

Nu ska jag känna efter om väskan har blivit varm så man kan lägga ner
Jennys kläder så det är klart tills i morgon när hon ska åka.

På återseende :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0