Köket snart klart.

Söndag kväll och man är snart klar med att ha fått
bort allt damm i köket.
Sorterade allt papper idag istället, jag blev trött igår
och la' mig för att sova.

Det hade jag nytta av idag för oj vad jag farit runt i
köket och fått undan allt onödigt som man inte använder
så ofta.

I morgon är det jobb, kurs och mer jobb.
Ska sedan ta itu med mitt sovrum, där ska det även
plockas undan saker som inte används.
Sätta upp lite på väggarna ska det också göras.

Sitter och tittar ut genom mitt sovrumsfönster och ser att
snön har yrt runt bra så man har fått snö ca en dm upp på
fönstret, det är lite mysigt.
På insidan har jag en adventsljusstake som säkert lyser igenom.

Det var ett envist städvirus som jag fick med mig från min syster
eftersom man fortsätter och städar.
Lite ovanligt när det gäller mig faktiskt.
Det kan ta ganska lång tid innan jag ens tar mig igenom köket.

Mina köksskåp når inte ända upp i taket så jag har lite saker ovanpå
som samlar en jäkla massa damm och skåpen ska vi inte prata om.
Efter en vecka så ser det likadant ut och då får man torka av igen.
SUCK!!

Nej, nu har jag skrivit en del och nu är det sista rycket i mitt kök som
gäller.

Ha det bra och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0