Lite Tur.

Hej hopp!
Det var åter igen någon dag sen jag skrev.
Har nämligen tagit hand om min dotter som tappade rösten i
lördags kväll och fick feber.

Idag slipper hon febern men har fortfarande lite problem med
rösten.

Är på ganska bra humör idag.
Igår så ringde jag och svarade på en fråga som radio Gävleborg
ställde.
De sökte namnet på en adventskalender och han som gjorde den
hade anknytning till Gävleborg.
Man fick höra en bit från den och jag tog luren och pratade in på
deras telefonsvarare.
Svaret var Trollet med den gula kepsen.
Jag hörde min röst på radion och fy hur man låter.

Ialla fall så skulle jag få något från radions prishylla,
det kom med posten idag.
Det var en miniradio med hörsnäckor till och det står SR på den,
en cd-skiva där en man berättar historiken om gästrikland och
en isskrapa som det också står SR på.

Inte nog med detta så fick jag i helgen en till vinst...
5 flaskor vin...
Hejsan hoppsan vad kul jag kan ha till helgen!
Nej då, ska vara sparsam och vänta till jul med att öppna dom.
Om min syster och hennes man får klart sitt kök innan så
åker jag dit och hjälper dom att få ordning.
Då kanske det går åt en flaska eller två.
Man vet aldrig.

Nej, dags för lite städning och en kopp kaffe.
Må gott!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Haha ja då kan det bli kul att se var allt har hamnat i skåpen dagen efter om ni dricker vin samtidigt :D

2009-12-01 @ 17:14:18
URL: http://cochise.blogg.se/
Postat av: Lena

Vafan, ta med alla fem! ha ha, skojar :)

Jasså du, du har varit med i Radion du,

synd att man missade det!

Men grattis till vinsten i alla fall!

2009-12-01 @ 18:23:15
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0