Nyårsafton!





Om 13½ timme så är det detta år.
Jisses vad tiden rinner iväg helt plötsligt.
Jag ska fira in det nya året hos min syster här i Ljusdal.
Ingen av oss hade något speciellt inbokat.

Graderna har blivit mildare och det är nu bara -7,8 grader kallt.
Det känns i min lägenhet för kylan har kommit in genom väggarna.
Men med sockarna mamma stickade till jul så klarar jag mig.

Jenny åkte iväg med sin pappa igår och i sin packning så åkte
alla sockor som hennes mormor stickat med.
Hon har mer eller mindre problem att välja vilka sockar hon ska
ha just denna dag eller nästa.

Det blev så otroligt tyst när Jenny åkte, annars om dagarna och
kvällarna så har det spelas musik och nästan samma låtar hela
tiden.
Trött i öronen blev man ibland, men man får lära sig att stänga av.

Har sovit som en stock i natt och när alarmet satte igång i morse
så hade jag ingen lust att kliva upp.
Var så illa tvungen att göra det eftersom jag måste ta insulin.
Nu är jag pigg och ska snart göra mig iordning för att gå till
mina föräldrar och hälsa på en sväng.
Det är ett tag sen jag var där.

Jag önskar alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Ta hand om varandra och tänk positivt!

Många kramar från mig.

 

Kommentarer
Postat av: Lena

Gott Nytt År På Dig Med!

2009-12-31 @ 16:14:34
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0