Anställningsavtal och problem.



Nu går jag i taket snart.
I onsdags så kom iss på besök och hade anställningsavtalet med sig.
Jag skrev under men upptäckte i sista stund att timmarna inte stämde
med det avtal jag hade med banken.

Enligt iss som i sin tur pratat med banken i Gävle så skulle jag arbeta
en timme och 36 minuter/dag, men kollade man mitt avtal som jag har
på banken här hemma så var betinget på 48,52???
Räknar man ut det så blir det 2 tim och 12 minuter/dag.

Jag tänker inte lämna in något avtal förrän jag fått detta utrett.
Vare sig jag eller banken här hemma är nöjda med detta.
Chefen på banken har mailat till Gävle om det här och nu väntar vi bara
på svar.

Fick även veta att banken i framtiden kommer att dra in på sin städning
för att kostnaden kommer att bli för stor.
Det kommer alltså att bli dyrare för dom.

Jag vet inte hur jag ska göra, antingen stanna kvar eller avgå.
Vid mötet man hade i oktober med iss så lät det som att man skulle få
jobba mer för de var underbemannade, men det har inte hänt ett skit
på den fronten.
Vad i helskotta håller de på med?!

Jag återkommer med mer information om detta när svaret från Gävle kommit.

Ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Lena

Men vilket strul! Hoppas att det löser sig!

Ja nog lär jag behöva all hjälp jag kan få med köket när det är klart, så tack för att du vill ställa upp!

2009-11-27 @ 15:47:17
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0