Blodsockermätare och problem.

Nu var det ett antal dagar sen jag skrev.
Har haft massor att göra.

Den 18e så var mamma och jag till hudiksvallssjukhus 
för jag skulle få en blodsockermätare som mäter blodsocker
dygnet runt isatt.

En kanyl med sensor sätts på magen och sen är det en
liknande personsökare som du bär med dig som mäter av
ditt blodsocker dygnet runt och larmar när du minst anar det.

Diabsköt. sa inte att jag behövde använda min egen mätare för
att lägga in mina resultat för att få den att fungera.

Fick ordning på allt detta trodde jag, men den slutade att larma
när jag skulle ta fastevärde och den larmade absolut när jag
låg högt eller lågt.
Klockan 05.00 varje morgon så larmade den och talade om hur
jag låg i blodsockret.
Så höll den på tills sockret låg inom de gränser dosan var inställd på.

I lördags så var Jenny och jag på ridskolan, allt gick bra tills vi kommit
hem till mor och far.
Efter ca en timme så larmade dosan och talade om att sensorn behövde laddas.
Det var bara att klä på sig för att gå hem och ladda upp den.

När jag hade laddat klart sensorn så satte jag tillbaka den på kanylen så
jag inte skulle missa så många värden, efter det så var den inte alls som
den skulle. Grrrrrr!!

Ialla fall så var jag och tog bort den igår och jag lovar att man fick upp ögonen
rejält när man fick se resultatet i datorn.
En förändring i sitt leverne måste börja.

Idag var man också till h-vall sjukhus för att fotografera ögonen,
man är ganska le' den vägen nu.
Det är ialla fall överstökat nu och det blir inte förrän nästa år man ska dit igen.

Detta var en 5-dagars rapport så nu ska jag hitta på något annat att göra.

Ha en fortsatt trevlig kväll!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0