Avlopp tillbaka och funderingar.

Det är snart slut på denna dag och en ny vecka börjar.
I fredags eftermiddag fick vi använda avloppen igen och gissa
om det kändes skönt.
Hade på förmiddagen packat tvätt i en påse för att jag skulle
till mamma för att låna hennes tvättmaskin.
Hade sådan tur att min syster kom körandes och hon skulle också
till mamma.

När man kom hem från mor och far så hade vi fått ett blad från
firman som utför avloppslagningen,  även måndag och tisdag
så ska de fortsätta med renovering men bara mellan 08.00-18.00.
Tack och lov för det, men det har ju gått bra under veckan som varit.
Man fick ju in snitsen med att bära avloppshinkar till slut.

Min äldsta syster kom och hälsade på i fredags kväll, hon åkte hem
vid 02.30!!
Vi hade trevligt fast klockan blev så mycket.
Igår morse så klev man upp 06.30 för det var ju ridskola.
Man var ganska mör efter ca 3½ timmes sömn.
Det är ingen annans fel än mitt eget, har man trevligt så har man.

Idag har det varit en slappardag, beror väl på att tröttheten kommer
ikapp.
Har inte gjort många knop.
Syrran ringde och fråga om jag kunde bjuda på kaffe innan hon
skulle till forsa och dansa line dance, det gjorde jag så kaffesugen som
man var själv.

De knop jag gjorde efter det var att jag gick på coop och köpte en mjölk.
Det kändes att man varit inne hela dagen, för när jag fick lite friskluft i mig
så orkade jag starta diskmaskinen och diska kastrullerna.
Friskluft gör susen.

I morgon är det en ny vecka och det är dax för jobb.
Ska kontakta iss för att höra om mitt anställningsavtal.
Det kommer ju inte att bli någon lön denna månad så man får
gott vänta till den 16e december. Roligt? Absolut inte!

Jag ska jobba åt iss fram till sista december, sen ska jag bestämma mig
för om jag ska fortsätta åt dom eller gå helt arbetslös och hitta ett
heltidsjobb.
Som det känns just nu så skulle jag kunna sluta i morgon, men jag ska
"suga på tabletten" istället så jag inte gör något förhastat.

God Natt! 

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad skönt att ni kan använda avloppet igen!

Vår kära syster var hemma hos mig igår, vi dansade Line Dance till halv ett på natten, ha ha.

2009-11-16 @ 00:09:17
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0