SUCK!!

En kille från hudiksvalls rörinfodring var här nyss och han undrade
om jag tömt vatten i avloppet.
Naturligtvis så hade jag inte det.
Nägon har tydligen gjort det, för det är fullt med vatten i källaren.
Suck! Det slutar väl med att de får slå av allt vatten också om det
ska bli klart någongång.
Det blir inte en rolig helg om det ska fortsätta så här.

Har varit och jobbat och det känns inte bra.
Har inte skrivit på något anställningsavtal för iss ännu, så denna månad
blir man väl helt utan lön.

Vet ej om jag vill vara anställd hos iss längre, det är stora ord men inga
visor.
Jag tjänar mindre i månaden med att vara deltidsanställd än om jag skulle
vara heltidsarbetslös.
Iss sa så stort att de behövde folk hela tiden för att de var underbemannade,
men jag har inte hört ett jota.

Efter nyår ska de även dra in på mina 2 timmar om dagen till EN timme och
20 minuter..?!
Vad är det för ide' att jobba när det blir så?!
Det enda man gör numer är att gå i en tröja med iss logga och gör reklam.
Städningen sköter jag, men vare sig jag eller personalen där jag jobbar
är nöjd med detta övertagande.
Min chef önskar att han kunde ha mig privatanställd istället så jag kan göra de
sysslor som jag gjort hela tiden förut, innan den 1a november då iss tog över.
Tyvärr så kan han inte göra något eftersom det är andra över honom som bestämmer.

Om jag ska sköta disken som jag tidigare gjorde så måste min chef meddela 
iss och betala extra för det.
Nog om det, jag blir så sur när jag tänker på det.
Det är bara negativt idag.

Ska nu ta mina avloppshinkar och gå över till lokalen för att tömma dom,
sen ska jag sätta mig framför datorn igen och göra något trevligare.

Må Gott!


Kommentarer
Postat av: Lena

Negativa vibbar hos dig med!

2009-11-12 @ 10:51:54
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0