Utan avlopp!

Då var man inne på vecka 46 och man är utan avlopp,
hela veckan!
Det är inte bara det ska ni veta.
Vattnet kan vi använda bara vi inte tömmer det i avloppen.
Torrtoan kom på plats igår och i den var det pellets.
En extra hink med pellets följde med så man kan dölja lukt...!

Avloppsvattnet som vi får tömma i egna hinkar får vi gå tvärs över
gården till nästa hus och tömma.
Tänk er att bära 2st 20l hinkar när man inte är van... Pust!
Snacka om att man har blivit bekväm.

Ska senare idag gå över och använda duschen som finns där.
Det är en gemensam lokal som vi får använda gratis vi hyresgäster 
som bor här.
Det är en jättebra lokal och det inrymmer även dusch, bastu och ett pentry.
Perfekt att använda när man har många gäster.

I söndagskväll så passade jag på att tvätta upp det nödvändigaste innan tvättstugan 
skulle stängas för denna vecka.
Jag blev vansinnig...
Golven var inte torkade sen fredagen, då jag hade torkat och tvättat upp moppen 
som såg för jävlig ut. Blää!!
När jag sedan hade tvättat 2 maskiner så var våra kläder full i hundhår, Shit!!

Han som tvättat innan mig hade inte tagit reda på det i maskinerna och inte heller på
golven.
Jag smsade hyresvärden igår och jag har fått svar tillbaka att hon ska åtgärda det.

De andra hyresgäster som haft tvättstugan efter mig i fredags fram till söndagseftermiddag
hade inte städat heller...
GRRRR!

Jag har inget emot hundar, men när man får hundhår på kläderna och har allergiker/
astmatiker i familjen.
Det är faan inte kul!!

Nej, nu ska jag försöka göra lite nytta och samtidigt ta en kopp kaffe.

Ha en bra dag!

 

Kommentarer
Postat av: Lena

Nä, det är inte lätt att vara utan vatten och avlopp! Och dessutom i flera dagar. Lycka till!

2009-11-10 @ 23:00:37
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0