Lördagsmys.

Hej!

Igår så hände det lite roliga saker.
Jenny och jag cyklade till stallet, det var -3 ute. Kyligt men friskt!
Vi låste cyklarna och gick in för att vänta på att lektionen skulle börja.
Jenny hoppades att hon skulle slippa Cartoon denna lördag, men icke sa nicke.

Hon började göra iordning Cartoon och han är ju ganska grinig, han tyckte helt enkelt
att vi skulle gå därifrån.
Innan Jenny skulle sadla honom så fick han för sig att min tröja såg god ut, han fick tag
i den MEN han fick även tag i min mage, ajj!
Det var ju inte med flit han gjorde det.
När han var sadlad och klar så gick vi in i ridhallen för att ha lektion,
Jenny och jag trodde att han skulle vara lika seg som förra lördagen.
Hoppsan, sa vi båda när han faktiskt visade att han kunde trava utan att stanna.
Allt gick över förväntan bra.

Vi åkte till mormor och morfar för att lämna igen hans cykel.
När vi kom in så kom jag på att Cartoon hade nafsat i min mage,
jag kollade upp det och märkte att jag hade en blodblemma.
Den var pytteliten och det gjorde inte ont heller, men man vet ju till nästa gång att
man ska hålla in magen. 

På eftermiddagen efter maten så började vi att städa.
Jenny tog sitt rum och jag tog köket.
Jenny var verkligen duktig, men hon ville ibland strunta i det.
Hon blev ialla fall klar och jag med.

Körslaget startade ju igång vid 20.00 och vi hade tänkt oss att vi skulle se det tillsammans
med olika sorters grönsaker och dipp.
En myskväll bara vi två, oj vad vi åt och det var ju jättegott och självklart nyttigt.
Dippen bestog nämligen av fil blandat med kryddor. 

Hejsan hoppsan, vad jag skrivit mycket om denna dag.
Nu avslutar jag för att gå och fortsätta med städningen av mitt rum.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Lena

Aj Aj Aj, nu kanske den där pållen har fått smak för din mage! ha ha

2009-10-06 @ 19:36:30
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0