Otroligt.

Idag var man och friserade till det lilla som var, det blev mycket bättre.
Nu kan man i allafall frisera till håret och det ser likadant ut på båda sidor.
För ett tag sedan pratade jag med en av mina systrar och hon berättade
att hon, vår stora syster och hennes dotter har också klippt sig idag...!
Hur ofta händer det?
Det var ju inte samma klockslag, men ändå.

Helgen blir inte så som jag hade tänkt, men man får ju planera om då.
Jenny och jag ska ta oss i kragen och hjälpas åt med att städa i ordning och 
ta oss en myskväll med grönsaker och dipp.
Ska även upp på vinden för att plocka ner lite vinterkläder.
Ikväll när vi cyklade hem från mamma så var det kyligt med knäbyxor, kortärmat
och vindjacka, brrrrr!!

Det är väl dax att börja använda långbyxor nu, men kan hända att jag tar kortisar ibland 
om jag känner att kylan inte består av blåst.
Man har fått en del blickar och kommentarer när man har gått till jobbet i kortbyxor.
Har sett att en del nästan ruskar på sig pga att de fryser när de ser mig.

Jag är bara glad att jag klarar av det eftersom jag har diabetes och är rökare.
Man brukar ju få sämre blodcirkulation av det, men jag tror att jag har klarat mig pga
att jag promenerar mycket (har inget körkort).

En gammal arbetskamrat brukar fråga när vi träffas, ibland innan våren, om det snart är 
kortbyxväder är det mot vintern så undrar hon när det är dax för långbyxor.

Har i alla år som jag jobbat inom vården alltid haft kortbyxor och varit barfota i skorna.

Det blev mycket kortbyxor nu, men så´n är jag.

Helt otroligt!!!

Ha en trevlig fredags kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0