Seg Dag.

I morse när alarmet på mobilen ljöd så trodde jag inte att det var sant!
Jag tyckte att jag nyligen hade lagt mig.
Det var bara att kliva upp eftersom man skulle till stallet och vara ledare åt Jenny.

Hon fick skjuts idag för hon sov hos en klasskompis i natt, jag fick lugnt sätta mig på cykeln
i -3 grader.
Jag var i och för sig påklädd och det var ingen fara för att somna efter vägen heller.
Det var riktigt friskt och skönt faktiskt.

Idag var det lite spänt på stallet.
Hästen som Jenny fick ville inte ha framhovarna kratschade, han blev sur.
Ridläraren fick rycka in, men nästa lördag om inte Jenny klarar det så ska jag hjälpa henne.
Annars gick allt bra.

När jag åkte till mor och far med cykeln efter stallet så kände jag hur trött jag var,
men man får ju skylla sig själv för äldsta syrran dök upp och vi fastnade framför tv:n.
Klockan var nog runt 02.00 när hon begav sig hem. Gäsp!!

Jag har tillbringat nästan 2 timmar i sängen sen jag kom hem och det känns lite bättre nu.
Man är inte van att sitta uppe så där länge om kvällarna längre, inte sen Jenny
började ridskolan i allafall.

Jag är fortfarande seg, men ska försöka göra ett städryck i mitt vardagsrum för det är det och
badrummet kvar.
Har haft lite slappardagar sen jag rensade alla pärmar och städade mitt rum så nu är det dags igen.

Ska nu göra en kopp kaffe och sedan börja röja.
Ha en bra lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0