Helgen är över.

Ja, då är helgen över och även måndagen.
På lördagen åkte jag och min dotter till min syster och hennes man.
Det var en lugn kväll och man mådde allmänt bra.

På söndagen så tog man det lite lugnt på morgon, men sen fick jag
fart på min syster så hon gick ut för att sätta sin plant.
De hade stått länge i hinkar pga kirskål i blomlandet.

Själv så putsade jag fönster i deras gästrum och bytte gardiner
(det var länge sen det gjordes kan jag tala om).
Dammade av skrivbord och torkade golv, var även ut och klippte av lite blommor
i trädgården som jag satte i en vas i gästrummet.
När allt var klart så fick min syster lov att komma in och se vad jag hade pysslat med.
Som det verkade så blev hon nöjd.

Städade även upp på deras altan och placerade en blå vas med gula blommor i,
det lyste verkligen upp.
På kvällen vid halv åtta så for vi iväg alla fyra för att rösta.
Det var ju kyrkovalet som skulle klaras av, man kan ju alltid göra ett försök för att 
förändra lite eller röra om i grytan.

Något som gjorde mig väldigt glad ikväll var att jag fick ett sms av min systerdotter.
Hon tyckte jag skulle gå in på min blogg och säga vad jag tyckte.
Snabbt som ögat gjorde jag det, men så mycket hade inte hänt.
Smsade och talade om att upplägget var bra, men vart var bilden och dikten??
Äsch, jag har klantat mig lite, fick jag till svar.
MEN, nu är den klar och som det känns så kommer jag att behålla dikten.
Jag tyckte om den.
TACK så hemskt mycket för att du ordnade bloggen så bra!
Kram.

God Natt!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Tackar för en trevlig helg, OCH jag blev mer än nöjd med dina fönsterputs- och städarinsatser!

Vad fin bloggen blev:)

2009-09-22 @ 16:31:52
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0