Ny vecka.

Då var det måndag igen och jobbet har jag redan varit på.
Det känner på att bara jobba 25%, pengarna vill inte räcka till.
Resterande 75% så får jag bidrag från arb.förmedlingen eftersom man bara får stämpla
i 75 dagar med ett deltidsjobb.

Det verkar som att Sveriges befolkning ska leva på vatten och bröd,
förutom höginkomsttagarna.
Fler än jag känner nog det på det viset.

Att sätta alla arbetslösa i olika kurser som arb.förmedlingen ordnar känns inte bra för alla.
Om man inte går på kurser så ska man studera.

Det sägs att lågkonjunkturen är på väg att vända, men det kommer att ta ca 2 år till.
År 2011 sägs det att allt ska vara bra igen, men hur många fler har då blivit arbetslösa?

Detta är ju ett ständigt ämne som man kan prata om och även om det vänder så kommer nog
de flesta att leva på sparlåga och fortsätta att prata om denna tid precis som att den aldrig tar slut.

Detta är ju bara mina tankar och funderingar, andra kan ju uppleva det helt annorlunda.
Kanske tiderna kommer att förändras, kanske inte.

Nu har jag ialla fall fått spotta ur mig lite av det stora problem som jag har i mitt huvud,
så kanske kan jag ta det lite lugnt och ägna min dag åt att tänka på något roligare.

Ha en bra dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0