Sol och läxläsning.

Idag är det lite solsken och -5 grader kallt.
Min förkylning börjar sakta men säkert att ge med sig.
Kvällarna är värst, men skam den som ger sig.

Har varenda kväll och natt ätit massor av halstabletter
och det är de sista 2-3 nätterna som jag har sluppit vaknat
varje timme av en hostattack.
Det är kanske två gånger/ natt som jag vaknar nu.
Det är skönt att sova.

Idag ska jag hjälpa min dotter med hennes engelskaläxa.
Snacka om att engelskan är svårare nu än när man själv
läste...hmm.
Det är ju faktiskt ett antal år sedan jag gjorde det.
Det är nog inte svårare, snarare det att mitt minne har svikit
lite grann. Hi,hi!
Tänk vad åren kan ställa till det.

Ha en fortsatt trevlig dag, på återseende! 

Kommentarer
Postat av: Lena

Det var då en envis förkylning, men tur att den börjar att ge med sig nu!

Ja man använder engelska alldeles för lite, jag som aldrig har haft problem med stavningen har fått börja använda lexikonet när jag ska plita ihop ett mail till Canadensarna.

2010-02-07 @ 23:47:53
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0