Ny människa.

Det var några dagar sen jag skrev sist.
Men nu är jag här.

Har i dessa dagar som gått bara jobbat och tagit det
lugnt.
I onsdags kväll så började jag att få ont i halsen och det
håller fortfarande i sig.

Tog en ledig dag från jobbet igår bara för att jag frös så
himlans mycket och jag tyckte att sängen fick sköta om
mig i några timmar.
Jag sov i två omgångar.

Igår så ringde jag "pace gym" och beställde en tid för träning.
Måste ordna till mitt blodsocker men det får inte gå för fort
för då försämras mina ögon mer än det är nu.
Fick sist jag var till ögon och gjorde en ögonbottensfotografering
reda på att jag har bristningar i ögonen och går man ner i blodsockret
för fort sådana gånger så kan det bli mycket sämre.

Talade om detta för Tony på "pace gym" och han rådde mig att iallafall
träna en gång i veckan och det låter ju väldigt bra.
Han verkade väldigt insatt i diabetes.
Han var noga med att tala om att jag absolut skulle ta blodsockerprov
från dagen innan träning och sedan två till tre dagar efter träning.

Man känner sig trygg när man pratar med någon som vet vad
diabetes kan ställa till om man inte är försiktig.

Nog om det.
Nu ska jag göra middag och lite senare gå till Sjöblom.
Ha en bra kväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0