Praktikplats.

I morse så åkte jag iväg till Järvsö med en karl som
försöker få ut folk på praktik som ev kan leda till jobb.
Denna gång var han väldigt trevlig och mer förstående
om det som hänt och händer.
Det kändes skönt.

Vi får se hur det löser sig med praktik, för det var en
annan föreståndare vi skulle ha pratat med för denna
person hade hand om hemtjänsten.
Jag som sagt har ju inget körkort, så då blev det lite svårt
med praktik inom det.

Möten är avklarad och i två dagar har det än så länge fungerat.
Var lite kris i morse men mamma var snäll och ordnade det.
Jag är tacksam för mina föräldrar att de är så snälla och ställer
upp när jag håller på att bryta ihop.
Tack!

Det är ganska många som är inblandade i det här och jag hoppas
att det löser sig när vi väl har fått bollen i rullning.
Man tar en dag i taget och går det åt pipan så hör man av sig
till denna person och hon i sin tur försöker lösa det.
Vad kan man säga?
Är tacksam för de personer som har lyssnat och gett mig lite råd
under den sista tiden, jag känner mig starkare och mår bättre och bättre
för varje dag det fungerar.
Nog om detta.

På lördag den 27e närmare bestämt så ska jag och en av mina systrar
ut på galej, sååå kuuuul!
Har inte varit ut på något sen i fjol somrast då "Smalare än Thord" 
uppträdde på Järnvägs och man firade en 50-åring.

Ska bli skönt att bara få tänka på sig själv om än bara för en dag/kväll.
Att träffa lite folk och ta sig en kall cider eller två gör det bara trevligare.

Ha en bra dag och må gott! 



Trots gråmulet ute så känner jag mig så här...  

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad skönt att det går framåt!

2010-03-25 @ 18:02:56
URL: http://lelibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0