Trevlig helg.

Det är som sagt lördag en kvart till och man skulle
egentligen gå och sova.

Igår så hade min dotter party i en lokal som vi får låna
utav hyresvärden när den är ledig.
Det var nästan alla hennes klasskompisar som kom för
att fira hennes 13 års dag.

Hon blev 13 i onsdags men vi tyckte det var bättre att
fira födelsedagen när man var ledig och inga direkta tider
måsta passas.

Det var livat i luckan och det var både kul och trevligt att
så många av hennes klasskompisar kunde komma.
Själv satt jag ute på en stol och lapade den sista stunden
av solskenet innan den försvann.
Det var vid 18.30 tiden och solen värmde gott kan jag lova.
Hon fick både pengar och presenter av dom.
En av mina systrar kom hit för att jag bad henne att göra det
så jag slapp vara själv med 17st ungar.

Efter 22-tiden så avslutades partyt och alla tyckte det hade varit
kul och de sa hej då.
Det blev även prat om att de ville ha en avslutningsfest innan
sommarlovet, för deras klass kommer att splittras och en del
har valt andra skolor.
Jenny ska prata mer om det på skolan på måndag.

Idag så hade vi kalas för familj och släkt.
Pappa, farmor,mormor, morfar, mostrar, morbror och kusin kom
och presenterna och pengarna blev hon jätteglad för.
De pengar hon nu har fått ska hon spara och ta med sig på skolresan
till Östersund den 14e maj och hon ska leta sig ett par skor som hon
verkligen behöver.
Jenny är och var nöjd med dessa dagar.

Nu har klockan gått över midnatt och nu ska jag lägga mig.
God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0