Mer Jobb. =)

Det har blivit Januari och halva månaden har snart gått.
Hugaligen vad tiden rinner iväg.
Jul och nyår var trevlig med god mat och goda vänner.

Denna månad så har man fått extrajobb, det känns bra.
Det är bra för mig men hon jag jobbar för är det inte 
bra för.
Det är hemskt, de har upptäckt lymfcancer på henne.

Vet ej hur länge jag kommer att jobba extra för henne 
men jag får bra med motion och friskluft under tiden.

Besökte sjukhuset förra veckan och fick en dygnsmätare 
inkopplad, den mäter blodsocker hela dygn och det enda 
jag gör är att lägga in mina värden vissa tider under dygnet.
Idag var jag och tog bort mätaren och både diab.sköt. och 
med.läkaren var ganska nöjda med kurvorna.

Ska om ca 3 månader bli kallad igen för att kolla upp
Hba1c värde och då ska jag nog även koppla in en 
insulinpump.
Har sen -75 injicerat mig med sprutor, nu efter 35år 
så är man så sönderstucken och ärrad i huden att dietisten
här i Ljusdal protesterade och sa till om att jag skulle skaffa 
insulinpump. 
Mitt långtidsverkande insulin kapslas in ibland och man vet
aldrig när den spricker, när den väl gör det så får jag dubbeldos
av det och blodsockret sjunker till väldigt låga värden hela den dagen.

Det var lite om vad som hänt sen sist jag skrev, nu är det dax
för lite kaffe och sen ta hand om stordisken.

Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0