Hinner inte med.

Undrar när man var här inne sist?!
Så mycket händer och man hinner inte vara med överallt.

Sommaren har iallafall kommit och det gick med en väldans
fart kan jag lova.
Dottern är på sin pojkväns skolavslutning ikväll,
hans klass slutar tidigare än hennes.
Hon har inte skolavslutning förrän nästa vecka, på onsdag.
Då blir det till att gå i kyrkan igen.

Hennes sista år på mellanstadiet så gick dom inte i kyrkan,
de höll till på skolgården.
Jag tycker att en skolavslutning ska man ha i en kyrka
för att stämningen är annorlunda och det är även rofyllt,
tycker jag.
Alla tycker inte lika som mig och det är inget fel i det.
Tur att man får tycka olika.

Själv har jag mer eller mindre fått ett nytt liv, det hände
den 24e maj.
Har haft diabetes sen 1975 och tagit sprutor till ve och
förbannelse.
Idag så sticker jag mig en gång var 3e dag mot för 4 ggr/dag innan.
Har fått en insulinpump.
Den ser mer eller mindre ut som en mobil, har man den
i fickan så är det ingen som ser någon skillnad.
Tittar man lite närmare så ser man att det sitter en smal
ihålig slang från pumpen upp till magen, den transporterar
insulinet in i det korta lilla röret som är på insidan huden.

Det går framåt med nästan allt.
Är iallafall glad över denna pump och de finesser som finns
på den.
Lär mig sakta men säkert alla finesser som finns på pumpen
så om några månader ska nog det mesta funka bättre när
man lärt sig allt.

Ha det bra!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0