Intensivt 2012

Har inte varit inne här på länge men känner nu att jag måste få ur mig lite.

Den 12e januari i år så har jag och min dotter mer eller mindre pendlat
mellan sjukhuset och här hemma.



Det började på kvällen då hon badade, hon ropade på mig och bad mig att
öppna badrumsdörren för att det blev för varmt, det gjorde jag.
Plötsligt när hon står där i badkaret så svimmade hon av och slog
huvud, nacke och rygg i badkarskanten.
Jag la' henne ner i badkaret och höjde upp hennes ben för att öka blodtillförseln
till huvudet, då vaknade hon till och sa åt mig att känna på hennes hand för det
stack i den som sockerdricka.

Ringde rådgivningen och de larmade ambulans,
för det kunde ju ha blivit en nackskada och hjärnskakning.
Akuten skickade oss vidare till Hudiksvallssjukhus där togs
en massa prover och tester, blev även en röntgen av nacke och huvud.
Senare på natten fick vi åka hem, hon visade inga tecken
på illamående eller några skador på huvud och nacke.


Efter denna händelse så har vi nästan varje vecka fått åkt in på sjukhuset
pga att hon svimmar av i sömnen, kan inte väcka henne på minst 5-10 min.
Hon är fortfarande under utredning.
Om ca 2 veckor så ska ett 24-timmars EKG göras.
Får sedan se vad som kommer att hända.

Det var allt för denna gång.

Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0